8 januari 2013

DIY väskor

Nu har även jag kommit hem efter allt jul och nyårsfirande och som lovat så kommer jag att lägga upp resultatet av mitt julklappstillverkande. Det blev en del väskor den här julen...

Detta är en ryggsäck som jag sydde till min  fotbollsälskande kusin. Här finns en jättebra tutorial på hur man gör ryggsäcken. Jag ändrade lite på den dock och hoppade över isoleringen som jag tyckte var onödig... 
Forbollsfickan är sydd som ett lapptäcke med sexkanter så den stämmer inte helt med en riktig fotboll med tillräckligt nära. 

Material som jag använde: 
   - Vaxduk till utsidan så att den är lätt att torka av om den blir smutsig
   - Vanligt fodertyg till insidan
   - Bävernylon till fotbollsfickan
   - Reflexband 
   - Tvättlina (inuti kantbanden för att få de runda kanterna och hjälpa till att ryggsäcken 
     håller sin form)
   - Dragkedja
   - Snörlås
   - Virkade nät till sidofickorna
   - D-ringar för att kunna reglera längden på axelbanden
   

Till min datorspelande lillebror blev det en minecraft väska. Jag kommer att lägga upp en tutorial på hur jag gjorde den senare. 


Till min pyssliga kusin gjorde jag en pysselväska. Själva väskan köpte jag på stadsmissionen och sydde sedan inredningen för att man ska kunna hålla ordning på allt pyssel och material.

Material jag använde:
   - Olika bomulstyger jag hade liggande hemma till fickorna
   - Stålskenor som jag fått över från korsetten för att få facken stadigare
   - Snörlås
   - Tändsticksaskar som små lådor att lägga saker i
   - Resorband att fästa sax, band och annat med
   - Kontaktlim att få allt att sitta fast med
   - Sidanband till handtaget


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar