27 maj 2013

Secret dress

Jag såg den här videon på youtube förra veckan av "SecretLifeOfaBioNerd" då hon gjorde om en skjorta till en klänning. Jag tyckte att det var en väldigt söt klänning och ville ha en egen och tyg har jag ju alltid liggande hemma så idag började jag sy. Tänkte sätta min egen stil på den med lite öljetter och spetts och tror att min ska få en lång kjol istället. För jag vill ha en långklänning. 

Hittills har den inte varit så komplicerad och hon har bra beskrivningar för hur man ritar upp mönstret. Så det är ett tips, eller att följa någon av alla hennes andra tutorials. Det finns massor...

Nu behöver jag införskaffa lite resår och en dragkedja för att kunna fortsätta. Roligt att sy igen, känns som om det var ett tag sen nu...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar