18 oktober 2010

Blommor

I helgen hittade jag en beskrivning på hur man virkar små blommor. Jätte söta tyckte jag och satte mig direkt och viskade ett gäng. Självklart kunde jag inte bara virka så som instruktionen sa, man måste ju experimentera lite... Så istället för att ha blomman som den var så virkade jag en till mindre och så sydde jag ihop dem med en knapp i mitten. Efter det ville jag experimentera lite med storleken vilket resulterade i en blomma med elva blomblad istället för fem :)

Så här fina blev de

Beskrivningen jag använde var http://www.youtube.com/watch?v=gWTACcN1TuE.
Jag älskar de filmerna, de ger en massa bra tips och idéer om hu du gör egna kläder etc tema miljövänligt. Mycket återanvändning och sådant och det är bra, blir billigare också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar