25 oktober 2010

Dräkter åt folket

Nu är det snart dags för halloween halloweenläger och i och med det massor av dräkter (som jag ska sy...) En Jack Skellington dräkt komplett med frack, fluga, huvud och tomteluva till läger. En Oogie Boogie kostym till läger. En lång rock + svärdskida till liten bror och så ska jag komma på något som jag ska ha själv också... Symaskinen kommer behöva semester efter det här... men det är roligt :) Problemet är bara att jag knappt har börjat... ska skaffa material på onsdag och ska försöka sy så mycket som möjligt innan helgen. Lägger upp bilder och instruktioner under arbetets gång om någon skulle vara intresserad.

Förra året ville jag anstränga mig lite på min dräkt eftersom jag trotts allt var ansvarig för en halloweenhajk (typ...) tillsammans med ängel. Då var jag en trasdocke marionett, med garnperuk och tyllkjol. Då såg jag så här läskig ut... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar