20 november 2010

Snöbjörn

Det är snö!! Gick upp lite tidigare i morse och tittade på termometern, 2.2 grader... då smälter snön. Så jag åt snabbt en frukost för att hinna ut i snön innan den blev allt för blöt. Det var roligt det var ett tag sen jag byggde "snögubbar". Fast det blev ju ingen snögubbe utan en snöbjörn.

När jag var färdig bestämde jag och pappa att vi skulle övningsköra lite. Läskigt jag har gjort massa nya saker idag: växlat, startat i uppförsbacke (lutade knappt men i alla fall, bilen rullade åt fel håll om jag inte höll ner bromsen) och lämnat parkeringen för att köra på små vägar med andra bilar. Det är ju jätte mycket man ska hålla kåll på...

När vi kom hem tänkte jag att det kunde vara kul att ta kort på snöbjörnen, men då hade huvudet lossnat och låg i en mosig hög vid björnens fötter, inte snällt. Fanns bara en lösning, göra ett nytt huvud. Så här är snöbjörnen version 1.2

Nu väntar jag på en kompis så ska vi vara duktiga och plugga lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar