21 juni 2012

Kuro lolita


Nu har jag haft ett gäng lata dagar utan att riktigt fått gjort någonting (tja förutom när jag var med och bytte fasad då...) så jag tänkte att det börjar bli hög tid att komma igång med mina sommarprojekt.

Rummet: Sist jag gjorde om mitt rum var sommaren mellan 5an och 6an så 6 år sedan... Sedan dess har både jag och min smak förändrats så rummet behöver anpassas efter det.

De röda och gula väggarna skall målas vita med svarta spetsmönster och en svartvit tapet skall upp runt sängen där även de stoppade plattorna i gavel och långsida skall kläs om. Jag tänkte även få in en fåtölj så att jag inte sitter och hänger så mycket i sängen. Förvaringen skall även den förbättras på något sätt menvet inte än hur.

Klänningar: Har en tanke att sy 1-2 nya lolita klänningar och har nu suttit och letat inspiration. Detta har jag kommit fram till:




















Kuro Lolita:
Helt svarta klänningar med mycket volanger som gärna används tillsammans med tajta breda halsband och en liten topphatt eller rosetter. Tror det skulle se mycket snyggt ut tillsammans med mina höga kängor och en korsett också...

Kodona:
Lolita för killar kanske man kan uttrycka det... Jag är långt från en expert då jag stötte på uttrycket först idag... Skjortor med spetts, stora rosetter, hängslen eller väst samt cylinderhatt. Är vad jag har kommit fram till. Och en cylinderhatt det har jag.

Jag tänkte att dessa två stilar skulle kunna kombineras med varandra och med vad det nu är för stil jag har, ska skissa på det och se vad jag kommer fram till.

Detta är vad jag tänker syssla med i sommar i alla fall, ska försöka komma ihåg att uppdatera underarbetets gång :]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar