30 juni 2012

Taggigt besök

Varför kommer det sig att man tar bilder och tänker "Det här ska upp på bloggen" men inte bloggar omdet?

Nu var det så att i förrgår satt jag ute i solen och var duktig och sydde på min lägerbålsfilt. Jag hörde att det prasslade lite i karporten men tänkte att det var nog bara vinden för det var ju ingen annan som skulle vara hemma. Men så hör jag hur det prasslar till i hörnet med krukorna i trädgården där jag satt, men jag såg inget... Jag reste på mig och kollade närmare och jo vår lilla taggiga kompis var tillbaka. (Den sov i vår plankhög några nätter i våras när det regnade så mycket.) Hen tog sig en runda runt trädgården medan ett mystiskt klickande följde efter, ljudet av ca 30 bilder... men igelkotten kunde låta den med när den knaprade i sig säkert upp åt en tio sniglar på sin tur under rhododendronbusken.


Så här duktig var jag och sydde (^.^)


Igår och idag har fixandet av rummet fortsatt med städning och sortering, massa skräp hittar man som troligtvis var väldigt intressant för x antal år sen.... Idag var jag och mamma och tittade på tapeter och hittade de här fyra, nu ska man bara bestämma sig för vad som passar bäst...

Färgerna stämmer inte helt på bilderna då det är såna roliga tapeter med olika textur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar