19 augusti 2012

Det blir ju finfint

Nu har det hänt saker. Alla vägger samt taket är färdigmålade, vitt blev det även om det tog 4 strykningar på vissa delar. Även skåpsluckorna är målade och fastsatta igen. Alla lister är målade men de fint svarta golvlisterna spikas inte upp fören imorgon. 


 I hörnet där jag skall ha sängen sitter den här grymt snygga svarta tapeten (>'')>
Eftersom den slutar mitt på en väggkom jag på den enligt mig bra idén att klippa den lite snyggt längs med mönstret så att den inte bara skulle bli en rak kant. Tycker det blev finfint. Nu har jag bar problemet var jag skall placera bokhyllan som tidigare satt där då jag inte vill skymma min fina snirkliga kant... 

När jag ändå är inte på sänghörnan så kan jag visa lite pågående arbete med min "sänggavel som även sträcker sig längs långsidan". Det skall bli en mjuk "gavel" med mönstrad svart vilor och med en ram av mörkt betsat trä. Det är planen i alla fall har inte sett något liknande nån stans så jag vet inte riktigt hur det blir...

Igår var jag ock köpte nyckelhål till mina skrubbdörrar då bara den ena har haft nyckelhål innan. Jag hittade de här jätte snygga nyckelhålen på specialbeslag på Backaplan <(^^<)  De har massor med roliga saker och jag kunde inte lämna dessa två krokar, de är ju jätte söta (>'')> Vet inte vad jag ska ha dem till bara...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar