14 november 2012

Lite mer symaskinsmat

Idag har jag varit på Skroten med trevligt sällskap och köpt lite ny symaskinsmat. De hade jättemycket trevliga saker där och det var mycket som man ville ha, bara för att. Men med lite pengar så får man begränsa sig till det man har vet att man behöver och har planer för. 

Det blev 2m svart lakansväv och 1m vitt lite tunnare tyg. Dessa ska bli till en lolita inspirerad klänning. Jag tänker mig något i den här stilen:










Det blir nog en kombination av båda...













Men först ska jag använda de 6m tyll och 2m taft som jag köppte. Detta ska bli en petticoat att ha under kjolar för att ge dem mer volym. Den jag har haft innan har nu i princip trillat sönder så jag kände att det var dags att göra en ny.


Detta är förövrigt ett plagg som jag väldigt starkt kan rekommendera. Det ger ett nytt roligare och lite mer format utseende till dina kjolar. En petticoat kan variera väldigt i storlek med, allt från att den knappt märks till att kjolen står rakt ut. Är du intresserad av lolita stilen eller 50 tals klänningar är en petticoat nästan ett måste. Men själv väver jag även in den i andra tillfällen i min egen lite gotika stil.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar