7 november 2012

Nålar och gröna stenar


 Lite uppdatering på skjortan :)
Jag har sprättat bort den nedvikbara delen av kragen eftersom jag inte vill ha den... Sedan så har jag också sprättat bort resten av kragen, ärmarna och nedre delen av ryggen för att kunna fixa med passformen. Jag klippte bort knapparna och knapphålen dels för att de satt på fel ställe för att vara en damskjorta och dels för att jag vill få in en spetts i kanten vid knäppningen. De övriga spettsarna som syns på bilden är bara dit lagda för att ge mig ett hum om hur jag ska göra.

Det är ett ständigt nålande, provande av skjortan för att sedan flytta på lite nålar och sedan prova igen. Men nu börjar det kännas rätt.





I helgen ska vi iväg på utfärd med bävrarna och de ska få hjälpa ett litet troll hitta sin stensamling så nu har jag målat stenar. Inte varje dag man gör det ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar