13 mars 2013

Prokrastinera

Det är precis vad det här är. Jag borde egentligen hålla på att klipp, sy och fundera men nejdå att blogga om det är mycket lättare... Och att allmänt surfa runt och uppdatera deviantART.... Jag är en väldigt ducktig prokastinerare (om det nu är ett ord).

Men jag kan i alla fall visa vad det är jag borde göra ocg vad jag har gjort så här långt:

Jag håller som bekant på att skapa mina sök portföljer för att kunna söka utbildning så att jag förhoppningsvis kan börja plugga i höst. Den uppgift som jag jobbar med denna veckan är att jag ska tolka texten "Skärpt koll vid gränsen" i ett tredimensionellt arbete i textil.

Min tanke är då att skapa en sagovärd/ sagoväktare som håller till i ett bibliotek där all kunskap från alla tider finns. Typ som biblioteket i  "the silence in the library", Doctor who säsong 4, eller "Wan Shi Tong´s biblioteket" i Avatar; the last airbender, bok 2.

Så här någonting har jag tänkt att min väktare ska se ut. Hon ska massa element av gamla skrifter och symboler på sig. Hela halsduken ska tex vara täckt av bokstäver på gallifreyan (också doctor who). Det lutor nog mest åt den vänstra bilden men men tja de är ju ganska lika. Hon ska inte ha nån lång pinne i alla fall...






Just nu är det västen som är under konstruktion, jag har redan funderat ut hur byxorna ska fungera och har plockat fram referenser till halsduken. Passformen på västen börjar bli bra och då är det bara att fixa knäppningen också och sedan ska den riktiga sys. 


Jo en sak till. Är det någon som känner till ett fint bibliotek eller bara några fina bokhyllor i gbg som jag skulle kunna fota det här vid?? Skulle vara roligare att fota i rätt miljö...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar