7 mars 2013

Tofs och en "pennkorv"

Eftersom jag har börjat skissa mer och har en snäll mamma som köpt nya pennor till mig så tyckte jag att det var daggs att få lite ordnig på pennorna också. Jag har alltså sytt mig en "pennkorv".

Så det här är alltså den första "pennkorven" med plats för 20 ProMarkers. Ska sy mig en till senare då detta bara är 2/3 av mina pennor och det kommer säkert att tillkomma fler.


Så här ser den ut ihoprullad :)

Sen tar man och knyter upp rosetten och rullar ut den så här. Den har en nedfälld flik för att alla pennor inte ska trilla ut...

När man fäller upp den fliken med så ser man alla pennorna och de fina färg markeringarna så att man vet vilken penna som ska vara var. Det är också mycket hjälpsamt då pennorna inte riktigt har den färgen som de har på utsidan, om du förstår var jag försöker komma med det här svammlet ^^. 

Färgproverna sitter i små plastfickor som jag sydde utav förpackningen till våra nya köksgardiner. Jag vek plasten på mitten och strök så att det blev en dubbelt så tjock, något stelare plast. (När man syr i plast får man tänka på att ha lång stygnlängd då det blir som en perforering i plasten som kan gå sönder annars... om någon ville veta)


Imorgon ska jag på utfärd med spårarna så det har även tillverkats ett märke till det idag. Jag blev riktigt nöjd med designen den här gången. Väldigt enkel och med scouternas egna textsnitt och allt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar