26 september 2013

Det hänger tranor i skogen

Igår, idag och imorgon har vi haft konstnärlig gestaltning; form på kropp. Vi har fått tillgång till olika tjocklekar av papper och plast samt ståltråd, fiskelina, lim och tejp. Av detta sitter vi och skapar olika konstverk som på något sätt skall relatera till kroppen. Ca 1-3 konstverk om dan. Detta fotas sedan och imorgon blir det bildvisning. Det ska bli jätte roligt att få se vad de andra har gjort.

Mitt bord som jag arbetat vid... Det ligger saker överallt i hela rummet, jätte roligt!

En av tio papperstranor jag gjorde idag. 
De övriga 9 hänger nu ute i skogen eftersom det var där jag fotade och det såg fint ut så de fick hänga kvar... ^^' 


Jag skrev tidigare på FB att jag hade fått i uppgift att göra en moodboard om mig själv. Den stora (A3) skall beskriva mig, hur jag är, vad jag gillar etc. och den lilla (A4) skall beskriva saker som jag INTE tycker om men som på något sätt berör mig. 

Nu har vi fått nästa uppgift då vi utifrån ensak på varje moodboard skall skapa en kollektion bestående av 5-10 plagg. Minst ett plagg skall sys upp. Det ska bli jätte roligt att komma igång med men svårt att välja ut saker från kollagen.... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar