10 oktober 2013

Höns

Idag har jag läst om höns. Inte bara för att det är väldigt intressant utan för att det är ett av tema orden för min kollektion, eller tja tupp egentligen. Hittade en trevlig bok som heter just höns och som har massa bra information och fina bilder. 

Så nu vill jag skaffa höns. De verkar vara jätte mysiga, blir lätt tama och inte allt för svårskötta. De kräver lite plats dock och om man ska ha en tupp kanske man inte skall bo mitt i ett radhusområde (eller på ett internat) utan snarare på landet... Tja inte nu då kanske, men nån gång.

Sedan så blev jag jätte sugen på att måla då jag tog med mig mina akryl färger när jag var hemma så har jag nu roliga färger att måla med också. Det blev först ett kyckling embryo i en glasflaska och sedan en liten flicka med en svamp. (Länkar till bättre bilder på deviantART). Det var roligt och jag känner att jag blir bättre varje gång jag håller i en pensel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar