26 mars 2012

Symaskinsmat

Igår fick jag äntligen köpt tyg till min klänning, pga ett historia prov så kunde jag inte börja sy men jag har tyget  i alla fall. Det blev sammanlagt 15 meter tyg och typ 10 meter band och en tråd rulle. Är mycket nöjd med mitt inköp trotts att det blev lite dyrare än beräknat och jag har fortfarande 5 meter skenor, 32 öljetter och band till snörning kvar att fixa. Nu ska symaskinen få jobba igen :)




Så här ser den fina spetsen ut med det glansiga tyget under, det är så den färdiga korsetten kommer se ut :)

Här är det glansiga tyget... 

Tyll i mängder. Ska bli den puffiga kjolen :)

Japp mycket svart blir det.. Men var det någon som hade gissat på något annat? Funderar på att ha en blå snörning och rosett i ryggen som ska matcha håret. Kan det funka? 

1 kommentar:

  1. Tycker det verkar bli himla fint! Jag har just sytt färdigt mig en kjol... dock av något enklare modell. Men jag känner mig väldigt duktig faktiskt! =)

    SvaraRadera