10 februari 2013

Ett skrivbord

Jag sa i början av renoveringen av mitt rum att jag inte ville ha massa IKEA möbler utan att jag ville hitta lite gamla fina sekondhand saker istället. Gissa var jag var och köpte ett skrivbord idag... och var majoriteten av alla andra möbler i mitt rum kommer ifrån...

Men men det är ett fint skrivbord. Jag började tröttna på att bara ha ett litet pytte bord och började dessutom att tänka igenom lite mer vad jag egentligen var ute efter. Jag ville ju ha ett fint gammalt träfärgat skrivbord, gärna i jugendstil med fina snidade ben. Sedan kom jag på: vad är det jag gör vid ett skrivbord egentligen? Jag slänger upp en symaskin och massa nålar och saxar på det. Eller plockar fram massa färger och målar. Det skulle jag ju aldrig våga göra om jag köpte ett så fint skrivbord... då skulle det förstöras.

Så det blev skrivbordet "leksvik" från IKEA istället. För det skulle jag våga använda samtidigt som det fortfarande var ganska nätt och med fina böjda ben. 


Kom på att jag inte har visat min jättestora plansch än heller. Köpte den på östasiatiska museet i Stockholm när jag var där i januari med mina kusiner. Ramen som den sitter i är även den från IKEA... ja ja


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar