18 februari 2013

Kjol/klänning prvmodell

Idag började jag sy på en kjol... Jag har absolut ingen träning alls i hur man skapar egna mönster och innan har jag alltid haft ett att utgå ifrån även om jag ofta ändrar på det. Men den här gången har jag gjort allt. Känns jätte proffsigt att nåla in och skriva kommentarer på tyget. Inte för att jag vet vad jag gör men det ser fräckt ut ^^'. 

Det här är skissen på kjolen jag vill sy. Eller ska jag kalla det klänning?? Jaja, så ska den se ut i alla fall, fast rutig i grått och svart. Tycker om idén med fickorna  som ska spännas fast med remmar. De ska vara avtagbar när kjol/klänningen ska tvättas eller om man känner för att bara ha en ficka. Hoppas att det funkar i praktiken också, har inte provat än...
Så här är då provmodellen av kjol/klänningen. Sydd i ett gammalt bomullstyg och min brors fotbollslakan. Visst blir det fint? Det ska dit lite volanger och så också men känner inte att jag behöver prov sy det...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar