8 april 2013

London

Som bekant för vissa så var jag i London i början av förra veckan. Det var en trevlig liten tur tillsammans med familjen. Vi hade inte några egentliga planer på vad vi skulle hitta på mer än att besöka "Madame Tussauds". Det var roligt men eftersom jag inte kan så mycket om kända personer så uppskattade jag det nog inte fullt ut.

Är man i London så får man självklart ta och shoppa lite också och det här är mina fynd ^^

En tröja från Harry Potter affären på King´s Cross. En jätte härlig liten affär som har en halv bagage vagn fastsatt i väggen utanför som man kan fotas vid så att det ser ut som om man är på väg till Hogwarts expressen. (Detta gjorde jag dock inte då det var jätte lång kö...) Liten bror köpte en trollstav så nu får jag passa mig lite...

En cyberman tröja från Forbidden Planet, en jätte stor affär enbart tillägnad sci-fi, fantasy, spel, serier, filmer och allmänt nördiga saker. Den råkade vi spricka på på väg till Orcs Nest. Som är en jätte mysig brädspels affär som har hur mycket spel som helst, högt och lågt och överallt. Där köpta jag "Pandemic", liten bror köpte "Small World" och stor bror köpte "Munchkin zombies". Mycket trevliga spel ^^

Jag hade innan kollat upp att det fans en Doctor Who affär i London så dit var jag ju tvungen att åka. Så på The Who Shop hittade jag en planch med ritningar av en dalek (bra att ha när man ska ta över världen... Shh...) samt en dalek pin <(''<). Far min köpte en Doctor Who encyklopedia, kan bli rolig läsning.

Mamma tyckte att det blev lite för mycket nördiga affärer...

Jaja har inte tid att sitta här och skriva, måste fortsätta på min portfolio... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar