20 augusti 2013

Här skall jag bo

Igår började skolan och vi fick våra arbetsytor. Så nu vet jag var jag skall bo inte bara var jag skall sova ^^ Det blev dock inget blogginlägg då eftersom jag var lat och inte orkade gå 400m fram och tillbaka för att fota...


Så här ser det nu då ut. Se inte tomheten utan potentialen i det hela. Det kan bli jätte bra när jag väl får upp lite saker på hyllorna och på anslagstavlan. Tror jag i alla fall.

Idag fick vi vår första uppgift. Vi jobbar i grupp och har lyckats ta oss igenom ett och ett halvt steg. Nästa får vi vid lunch imon.

Steg ett: Skapa 12 former associerade till något av orden trappsteg, labyrint eller stjärna. 
Steg två: Få formerna som en annan grupp har skapat och skissa plagg av dem. D.V.S klä en kropp i enbart den form som den andra gruppen gav dig... svårt men kul.

Vi har börjat skissa och här är två av mina... 
Utgått från två vinkelräta streck
fuskade lite och la till lite kjol så den får nog skrotas och tänkas om

Utgått från en cirkel med en mörkare mitt

Det är jätte roligt och jag har bara träffat trevligt folk hittills. Igår samlades nästan hela skolan på stranden och grillade och idag hade vi quiz i studentpuben, jag van icke. Svåra frågor som tex vad albino elgen som sköts förra året i Norge hette. Tydligen hette han Albin för att det är lite vitsigt. Kanske skall vara med på djungelbrännboll imon. Vi får se om jag känner för det, är inte jätte pepp på det nu...

Uppdaterar igen när andan faller på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar