15 januari 2014

Toile till tryck

Nämnde tidigare att vi skulle ha mer tryck nu i januari. Själva tryckandet kommer jag inte att få börja med fören om drygt en vecka men arbetande med att skapa mönster är i full gång.

Detta är klänningen jag skall sy upp. Jag skall trycka stora fågelburar och gasmasker på den som en våd i nederkant, sedan skall jag brodera de "kedjor" som burarna hänger ifrån. Krage och kanten längst ner på på kjolen skall vara sydda i svart sammet medan övriga klänningen skall vara grå med svart tryck.


Så här ser toilen* ut nu. Tycker att jag har fått till en riktigt bra passform fast ärmen skall bli ca 4 cm längre. Skall även sy upp en krage och kjolens nederkant så att jag vet hur mycket tyg jag skall köpa.

Ärmen avslutas med en manschett och ett fint sprund. Har aldrig sytt ett sådant sprund innan men det gick ju bra. Ser väldigt proffsigt ut.

 *provplagg som sys för att prova av mönstret innan man syr det riktiga plagget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar