23 oktober 2012

Demonvinge under konstruktion

Efter att ha provat mig fram med lite olika metoder så har jag kommit fram till en metod som tycks fungera ganska bra för att få på membranen på vingarna. Jag sträcker ut tyget och nålar fast det på ståltrådsskelletet och sedan handsyr jag fast det. För att efter det klippa bort överflödigt tyg för ett fint rent avslut. Det är tidskrävande men jag är nöjd med resultatet hittills. 


Insidan av vingen som kommer att vara mot ryggen. Jag har sytt på små remsor av tyget för att dölja ståltråden.

Båda de små vingarna sett från utsidan, den sidan som kommer att var utåt från ryggen. 

Jag har inte börjat på de stora vingarna än men jag provade däremot fastsättningsanordningen och kom fram till att den behöver göras stadigare på något sätt... 


Det är lite kvar att pilla med men det är roligt. Provade även att göra ett spöke som jag tänkte att bävrarna kunde pyssla med imorgon. Jag får nog ta och tänka om där, det gick inge vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar