20 oktober 2012

Ståltråd och tomteluvor

Lite uppdatering på mitt nuvarande pysselprojekt. Jag har gjort en ny stomme i ståltråd till mina vingar som sedan ska kläs med svart vilor. Jag kanske målar lite på dem också eller sätter dit lite läderdetaljer vid benen och musklerna (i brist på bättre ord...). 

Jag tycker hittills om designen på mina vingar med det extra vingparet längst ner vilket ger dem mer känslan av fe-vingar.


 Tillverkningen av mina horn har också startat. Jag gjorde två olika varianter så att jag kan känna efter lite vilka jag tycker bäst om. De är gjorda i nån billig lufttorkade vit lera som jag hade liggande hemma. Dessa ska sedan målas och fästs på huden med spirit gum (hudlim). Jag har också köpt en flaska med flytande latex som jag tänkte kunde ge ett mer realistiskt utseende på övergången mellan min hud och hornen. Svårt att förklara nu. Jag visar när jag är klar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar